27 Eylül 2015 Pazar

Harlequin Kolye



Geçen sene instagramda gezinirken aşağıdaki fotoğrafı gördüm.
























Bakırdan yapılmış alkonost kolyesi (alkonost slavyan mitolojisinde bahsi geçen insan yüzlü cennet kuşu).
Kolyeyi o kadar çok beğendim ki, arkadaşıma ondan bahsettim. O da bana sürpriz yapıp kolyeyi doğum
günüme hediye etti.
Kolyeyi hazırlayan sanatçıyı instagramda takip ettikçe işlerine hayran kalıp ona yazmaya karar verdim.
Rus sanatçı Nina Gerasimova çok yetenekli ve kendi stili olan birisi. Ona sevdiğim objelerden oluşan
bir kolye yaptırmayı düşündüm. Tarifini doğru yapmak için aşağıdaki eskizi yaptım.



























Tilki, Harlequin ve Elizabethan yakadan (Elizabethan Ruff) oluşan bu eskizi Ninaya gösterdiğimde
sağolsun beni kırmayıp kolye hazırladı.
Ninanın el emeği olan kolyeyi aşağıda görebilirsiniz.



















































Bu eskizden kendim de bir kolye yaptım. Organze kumaşına nakış işleyerek kolyeyi hazırladım.
Her iki kolyenin de benim için ayrı bir yeri var.




















































Not: Nina'nın çalışmaların bu linkten inceleyebilirsiniz.

https://instagram.com/nina.gerasimova/




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder