29 Eylül 2013 Pazar

Deniz Kızı

Bu sene yaz tatilini Foça'da (Eski Foça-İzmir) geçirdim. Foça Siren Kayalıklarıyla meşhur. Sirenler hakkında bilgiye Homeros'un  Odysseia ve İlliada destanından ulaşılabilir. Sirenler, kanatlı, kuş vücutlu ve güzel kadın başlı yaratıklar olarak tasvir edilir. Güzel sesleri, hoş müzik mırıltılarıyla denizcilerin akıllarını başından alır. Efsaneye göre, şehvetle çınlayan kadınların sesleri denizcileri karaya çeker, böylece onları alıkoyarlar. Bende bu fikirden yola çıkarak  hayalimdeki kompozisyona eskizimi çizerek başladım.




























İstanbula dönüşte deniz kızını çizdim. Sonra onu tarayıp bilgisayara attım.





























Bu resmi bilgisayara attıktan sonra, Photoshopta renklendirdim. 






























Ana taslak ortaya çıktıktan sonra...
































Boyutlu maketini hazıladım. Tablo tadında bir maket çıktı ortaya...







1 yorum:

  1. Ne kadar yeteneklisiniz...Bakış açınız da çok farklı ve güzel.Gerçekten tebrik ederim.

    YanıtlaSil