10 Kasım 2013 Pazar

Fejoya'lı Komposto & Pasta

Size Fejoya (Feyhoa olarak okunuyor) meyvesinden bahsetmek istiyorum. "Myrtaceae" familyasına dahil olan bu türün anavatanı Güney Amerika’dır. Brezilya, Paraguay, Uruguay, ve Kuzey Arjantin’de doğal olarak yetişmektedir. Yeşil renkte, ceviz büyüklüğünde bir formu vardır. Meyve tohumu kivi tohumuna benzemekte, bir meyvede yaklaşık 25-30 adet tohum bulunmaktadır. Aroması çilek, muz, kivi karışımıdır. İklim itibariyle ılıman iklime sahip bölgelerimizde özellikle Karadeniz ile Marmara, Ege, Akdeniz Bölgelerimizde de yetiştiği bilinmektedir. Ama bana Baküden geldi. Azerbaycan da ekim aylarında pazarlarda bulunmakta. Şahsen benim en çok sevdiğim meyvelerden biri. Hem faydalı hem lezzetli bir meyve. C vitamini, İyot ve Potasyum içermektedir. Özellikle iyot bakımından zengin olduğu için guatr hastalarına kullanması tavsiye edilir.

Ben Fejoya kompostosunu çok seviyorum. Meyveler gelir gelmez yapmaya karar verdim. Yapmışken de fotoğralarını çekip paylaşmak istedim. Meyvenin baş kısımlarını kestikten sonra 2 litre suda kaynatıp, 1 su bardağı şeker ekledim. Soğuttuktan sonra içmeye hazır.





























Kalan meyvelerden de pasta yaptım. 
Kakolu bisküviyi rondodan geçirdikten sonra, 50gr. tereyağı ile yoğurup kalıba dökerek bastırıp, buzdolabına kaldırdım. Daha önce tarifini paylaştığım irmik tatlısını hazırladım. Onu da soğuttuğum kekin üzerine ilave ettim. Fejoya meyvesini rondodan geçirip üzerine 1 yemek kaşığı toz şeker ilave ederek nişastadan hazırladığım jöle karışımını sürdüm. Çok hafif ve aromalı bir pasta oldu :)














1 yorum:

  1. Meyvenin ismini ilk kez sizden duydum.Sayenizde bugün de bunu öğrenmiş oldum.Elinize sağlık.Nedense o muhteşem görünümlü pasta daha çok ilgimi çekti :)

    YanıtlaSil